HALA ÁSANA Pusobí na celé trávení, velmi vhodná pro diabetiky. Protahuje svaly šíje, zad a zadní strany nohou Pomáhá odstraňovat břišní tuk. Prokrvuje ženské orgány a pomáhá při bolestivé mentstruaci.

Taky jste si už mockrát říkali, jak by bylo fajn cvičit opravdu pravidelně? Mít takový svůj rituál, chvíli, která je jen Vaše a prostě si užít svoji jógu? Upřímně…sama cvičím téměř každý den a setkala jsem se snad již se všemi vnitřními i vnějšími překážkami, kterým jsem čelila já i má chvilka jógy. Tady je soubor těch nejlepších tipů, díky kterým se mi daří cvičit opravdu pravidelně! 

1 Dej si cíl

SARVÁNGA ÁSANA Prokrvuje oblast hlavy, osvěží mozek a zvyšuje energii.Podporuje činnost kardiovaskulárního systému. Příznivě působí na všechny orgány v břiše a na funkci bránice. Podporuje štítnou žlázu, a detoxikaci organismu. Zlepšuje koncentraci a rovnováhu.ÁKARANA DHANUR ÁSANA posiluje celé tělo, působí proti kulatým zádům, protahuje svaly hrudníku a podporuje hluboké dýchání. Zlepšuje schopnost soustředění.

 

Dejte si chvilku na zamyšlenou. Co Vám má jóga vlastně přinést? Představte si sami sebe, že pravidelně cvičíte již půl roku. Jaké pozitivní změny vnesl Váš nový rituál do všech oblastí Vašeho života? Jak se konkrétně změnilo Vaše zdraví, vztah k sobě, Váš přístup k práci, Vaše nálada apod… Napište si proč vlastně chcete cvičit pravidelně. A pak si svůj cíl vylepte na viditelné místo, třeba i s nějakým krásným motivačním obrázkem.

Věř síle rituálu

SARVÁNGA ÁSANA varianta Prokrvuje oblast hlavy, osvěží a zvyšuje energii. Podporuje činnost kardiovaskulárního systému. Příznivě působí na všechny orgány v břiše a na funkci bránice. Podporuje štítnou žlázu, a detoxikaci organismu. Zlepšuje koncentraci a rovováhu.

Určitě to znáte…. Činnosti, které opakujeme každý den stejným způsobem ve stejnou dobu stávají se po čase zvykem o kterém ani nepřemýšlíme. Prostě ho děláme. Projděte si ve své mysli svůj běžný den. Kdy a kde je pro Vás možné cvičit? Budete cvičit vždy stejnou sestavu, nebo každý den jinou? Co vše si pro sebe potřebujete zařídit, aby byla Vaše jógová praxe pevnou součástí Vašeho života? Co vše Vám může praxi překazit a jak se s tím vypořádáte? Napište si všechny své myšlenky a vytvořte si závazek cvičit ve stejný čas na stejném místě následujících 30 dní, během kterých pevně ukotvíte svůj nový rituál jógové praxe.

3 Vytvoř si krásné místo

Jóga - Tereza Kovačovičová

Alespoň v počátcích pravidelné praxe to krásné místo prostě pomáhá. Je to tak :-)

Projděte svůj byt, či dům a najděte místnost, nebo třeba jen malý kout, který bude od teď prostorem pro Vás a Vaši jógu. Dejte si čas na přípravu, místo i výzdoba, ve Vás ideálně sami vzbudí chuť usednout na podložku a pustit se do jógové praxe. Prostor, kde nic neruší, naopak Vám pomáhá naladit se a soustředit, užít si své vzácné chvíle.

4 Zvol si své minimum

PADMA MATSJA ÁSANA stimuluje štítnou žlázu, protahuje krční a hrudní svalstvo a posiluje šíji a záda. Pomáhá při potížích s astmatem, při bronchitidě a kulatých zádech.

Rozhodněte se pro jakési jógové minimum, které opravdu neošidíte. Každý den je jiný, někdy máme sílu hory přenášet a jindy je tělo unavené, napjaté nebo prostě vůbec nemáme náladu. Vnitřně se zavázat k určitému minimu ale velmi pomáhá, abychom praxi nakonec úplně “neodpískali” Takové minimum může obsahovat například 3 pozdravy slunci, 2 libovolné pozice a 1meditační nebo dechové cvičení. Jaké bude to Vaše?

5 Čas, který je svatý

 

ŠAVA ÁSANA trénujeme tělesné i duševní uvolnění, je základní relaxační pozicí, vhodná pro nácvik plného jógového dechu.

a nakonec to nejdůležitější. Nenechte se rušit! Jsou to Vaše chvíle, které si zaslouží plné prožití i pozornost. Ono se nic tu chvíli, kdy cvičíme nezboří…a vše chvíli počká :-) A tak, až budete příště zvažovat, jestli ještě před jógou nevyžehlíte to oblečení , nebo zda nevyřídíte ještě 1 pracovní hovor, dejte přednost své józe. Vyplatí se to!

Přeji Vám krásné chvíle s jógou a tipy na sestavení lekce jógy najdete zde